woensdag 15 september 2010

Veranderingen

Tijden veranderen, mensen veranderen, lichamen veranderen, gedachten veranderen, alles verandert en is in beweging. Daardoor is er ook ontwikkeling en groei. Groei naar elkaar toe, of uit elkaar. Ontwikkeling naar binnen of naar buiten. Juist als ik stilsta en naar de groei en ontwikkeling kijk zie ik die processen heel scherp. Soms tolt het dan om me heen. Een soort wervelwind waarbij ik in het hart van die storm sta. En daar is het stil en heel sereen. Dan weer zijn er momenten dat ik wordt meegetrokken in de wervelwind van het leven. Hoe onstuimig kan het zijn. Uiteindelijk brengt de natuur me altijd weer bij mezelf. Een wandeling door het bos, op blote voeten door het gras, zwemmen in zee, dobberen op een meer of in het donker kijken naar de sterren. Het is een geschenk dat ik onvoorwaardelijk op de natuur terug kan vallen.