dinsdag 21 september 2010

Lesje neutraal

Me neutraal opstellen, zonder vooroordelen, blanco en vandaaruit naar mijzelf en situaties kijken. Dat is de les die ik meekreeg afgelopen zondag. Ik filter mijn woorden, mijn kijk op de wereld en alle ontwikkelingen die gaande zijn met het woord neutraal. Eigenlijk wordt alles er ook wel simpeler door. Ondertussen heb ik wel te maken met de ruis en gruis van mijn omgeving waar ik me steeds meer van los weet te weken. Het voelt als meegaan met de stroom van het water. Soms ligt er een steen, een blad of een tak waar het water zich naar voegt. Er zijn watervallen, kolken en stille wateren en altijd vindt het water weer zijn weg. Het verdampt en slaat neer. Je drinkt het en scheidt het weer uit. Het wordt vervuild en gezuiverd en neemt mee of vermengt zich met alles wat het op zijn weg tegenkomt. Water is neutraal, daar kan ik een voorbeeld aan nemen.