woensdag 2 juni 2010

Fragiele lijnen

Het evenwicht vinden tussen werk, de taak, contacten en de verdere ontwikkelingen is niet altijd even makkelijk. Er zijn werkzaamheden die ik doe om brood op de plank te krijgen en te kunnen wonen. Er is een taak die ik ervaar en waar ik me voor in wil zetten. Er zijn contacten met vrienden,familie en zakenrelaties. En er is stilte die ik nodig heb voor mijn verdere ontwikkelingen. En als het een drukke periode is en ik de tijd neem om te gaan wandelen duurt het wel even voordat ik los ben van al die ruis die mij afleid van de stilte. En juist de stilte heb ik nodig om de lijn naar binnen te voelen en steviger te maken. Ik ervaar dat er meer lijnen naar buiten losgelaten en doorgeknipt worden. Behoeftes veranderen, waarnemingen zijn intenser en er is steeds minder van belang. Het is zoals het is. Er is een bewuste afwisseling tussen meer alleen willen zijn en het onderhouden van contacten. Uiteindelijk zal dat de fragiele lijnen versterken.