maandag 28 februari 2011

Cijfers enzo...

Als ondernemer moet je vaak rekenen. De kosten, de uitgaven, de opbrengsten. Het gaat er wat mij betreft niet alleen om wat iets kost want uiteindelijk gaat het om wat het opbrengt. En dan bedoel ik niet zo zeer in financiële zin, maar juist in werkplezier of een nieuw contact of een mooie ervaring of een blij persoon. In deze maatschappij wordt helaas vaak gerekend in cijfers en materiële dingen en worden mensen en bedrijven er op afgerekend. Ik ben meer een mens van letters, woorden en daden dan van cijfers en tot nu toe heb ik daar prima mijn weg in kunnen vinden. Gelukkig heeft het me heel veel blije gezichten en waardevolle contacten opgebracht. Hoe zou de bank en de belastingdienst het vinden als ik daar een mooi foto jaarverslag van zou bundelen...