donderdag 27 mei 2010

Relaties

Wat een mogelijkheden biedt het woord relaties. Relaties zijn er met mijzelf en met anderen, naar binnen en naar buiten gericht. Relaties zijn spiegelingen voor me. Ze laten zien waar ik sta, roepen herinneringen op en vormen me. In het dagelijks leven herken ik soms fragmenten uit vorige levens. Ik begrijp waarom ik op een bepaalde manier handel of iets als niet prettig ervaar. Het is ook fascinerend om te voelen hoe vanuit relaties de eenheid gevormd wordt. Hoe dichtbij een ieder is en samenvloeit in het niets dat ook weer alles is. Alles is één is alles is één, staat hier in zilveren letters op de muur. Soms ervaar ik eenheid als heel dichtbij totdat het denken de boventoon voert, dan spat het uit elkaar en ga ik weer door met dat wat volgens mijn denkkap gedaan moet worden.