zondag 4 juli 2010

Verschillen

Er zijn steeds meer dingen die steeds minder voor me betekenen. Voorbeelden hiervan zijn: vakantie, televisie, tijd en werk. Allemaal ingekaderde woorden die bepaald zijn door mijn cultuur en opvoeding. Ze hebben een functie maar zijn zonder inhoud. Het is een invulling die enorm gevoed wordt door de media. Ik schud me er meer en meer van los en richt me op de essentie van mijn aanwezigheid in dit leven. Daar heb ik stilte en rust voor nodig naast mijn bezigheden om dit leven te kunnen leven. Ik merk dat ik anders kijk naar de contacten met kinderen, vrienden en familie. Ademloos kan de kleurenpracht van bloemen aanschouwen en ontroerd kan ik luisteren naar het gezang van een vogel of het gezoem van een bij. Ik voel dat ik heel dichtbij hun essentie kan zijn en tegelijk sta ik er zover vanaf. En ergens in dat midden van dichtbij en ver weg, komen we bij elkaar en zijn er geen verschillen meer.