donderdag 26 december 2019

Veluwe

Het is veertig jaar geleden dat ik op de Veluwe woonde in een huisje met een regenton. Ik bakte brood, fietste naar mijn werk, speelde dwarsfluit en verzorgde een oude vrouw thuis. Carolien het schaap stond in de tuin en Okkie de kat leefde binnen of buiten. Zomers stapte ik uit het raam naar buiten om mijn gezicht te wassen met het water uit de regenton, ik zat graag in de schommelstoel en droomde veel.
Nu, veel omzwervingen later heb ik in diverse huizen en plaatsen gewoond en gewerkt, heb ik twee kinderen op zien groeien, zijn er studies en cursussen gevolgd en met ontelbare ervaringen rijker woon ik sinds een paar maanden weer op de Veluwe. Een bosrijke omgeving om te wandelen en de rust en stilte te ervaren, te schrijven en voelen hoe mijn pad verder te gaan.