donderdag 27 oktober 2011

Werk en los zijn

Er zijn van die momenten dat het werk me compleet opslokt. Er zijn gewoon opdrachten die af moeten en klussen die gedaan moeten worden. Het is dan niet makkelijk om contact te leggen met mijn innerlijk proces en daar ruimte voor te maken. Het denken overheerst want er moet nog van alles gedaan worden. De nadruk ligt op zo'n moment ook op het moeten en dat is eigenlijk een neerwaarts drukkende spiraal. En dat werk en die klussen heb ik ook weer nodig om in mijn onderhoud te kunnen voorzien en de kosten te betalen van hypotheek, gas, water en licht en om wat eten op de plank te hebben. Soms wil ik alles wel stoppen en overboord gooien om niets meer te hoeven. Gewoon gaan zoals het me ingegeven zou worden, vol vertrouwen dat het wel goed komt. Ooit zal ik los zijn en dat oppakken en ga ik die weg volgen. Ik weet het, alleen weet ik niet wanneer dat moment er is. Dus ploeter ik nu nog even door met werk dat gedaan moet worden.