maandag 8 november 2010

Hier en nu

Als je in het hier en nu bent is het soms lastig om mensen en hun namen te herkennen. Het is geen onwil, maar ieder mens ervaar ik op zulk soort momenten als eenheid. Ik ontmoet veel verschillende mensen vanuit diverse netwerken en met veel uiteenlopende emotionele situaties. Regelmatig voel ik me switchen van een tijdsmoment waarbij ik me in een zuiver weten ervaar waar alles één is naar het landen in het aardse kennen waarbij alles ontleed is en in hokjes is geplaatst. Het zuiver weten zou je kunnen zien als het op afstand kijken naar een woestijn terwijl het aardse kennen dan het ontleden van elke individuele zandkorrel in die woestijn is. Het wordt me niet altijd in dank afgenomen als ik iemand die ik ontmoet, niet bij naam ken of niet kan plaatsen. Gelukkig weet ik er zelf steeds beter mee om te gaan.